Cíl kapitoly
Tato kapitola je věnována příkazům TeXu, které je ještě potřeba dodělat. Je v nové části, takže se kapitoly číslují zase od jedničky. Části se číslují římskými čísly. Pokud použijeme nepovinnou volbu castletter v documentclass[castletter]esf, pak se části označují písmeny a číslování kapitol pokračuje dál. V tom případě by tahle kapitola nebyla 1., ale 6.
Časový plán
to fakt nevím :-)
1.1  Tohle je podkapitola
Zkusíme několikanásobně vnořený výčet
abc
fnjdrgheukrt jhkrgn ierthkrgn righa,n itghs lrgfn itgh stgklijtrio lirgjio thjl kdfnmgklsjtho odgtjriotjgl;mfdbk.drifg lsdrgjiotjg slrugor ldtgijrtio hjtlohjriognhl
jakrfb jgbdfb
dfnkfgmdzv
hhhsafbvhkjkin rog righ erio gk io
*
rl;kv ropm
*
if no igherg aopef aioergjeiogn lrgeot
aAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
fjrgbvrui aie iiiiiii
srgg
klgjtbij
fgklth sl rt jrio ilhjioshj lkhmh,t itghs lrgfn itgh stgklijtrio lirgjio thjl kdfnmgklsjtho odgtjriotjgl;mfdbk.drifg lsdrgjiotjg slrugor ldtgijrtio hjtlohjriognhl
Tak to byl výčet. Teď zkusím nějaké nadpisy:
Největší nadpis
To je velký nadpis, stejný, jako je podkapitola.
Menší nadpis
Tenhle by měl odpovídat podpodkapitole.
Ještě menší nadpis
Stejně by měla vypadat i podpodpodkapitola.
Nejmenší nadpis
A tohle už je jen takový malý nadpisek.
Taky musíme zkusit všechny piktogramy. Některé už jsou použity výše, zbytek vyzkoušíme v nýsledující podkapitole
1.2  Piktogramy
Příklad: Tohle je příklad
Příklad má svůj piktogram. Příklad může pokračovat dál... Rezervace a prodej dopravních cenin se uskutečňuje pomocí globálních distribučních systémů či počítačových rezervačních systémů jednotlivých dopravců, nebo internetových informačních systémů a internetových brán do CRS a GDS.
Když chceme napsat něco důležitého lze použít:
Upozornění
Tohle je důležité, to si musíte pamatovat!!! Služba týkající se rezervace a prodeje dopravních cenin spočívá ve vyhledání optimální dopravní ceniny podle několika kritérií (datum a hodina odjezdu, typ dopravního prostředku, přímá spojení apod.). Následuje volba způsobu platby (v hotovosti, bezhotovostně – převodem) a v posledním kroku pak zavedení (vystavení) elektronické dopravní ceniny. Rezervace a prodej dopravních cenin se uskutečňuje pomocí globálních distribučních systémů či počítačových rezervačních systémů jednotlivých dopravců, nebo internetových informačních systémů a internetových brán do CRS a GDS.
Nebo mám možnost upozornit jen tím, že dám na okraj zvednutý prst. Nenarušujeme text nadpis upozornění, ale stejně každý vidí, že je to důležité. Pak se to určitě nikdo nezapomene naučit na zkoušku.
A takhle může vypadat zadání POTu:
POT
Systém cestovního ruchu je tvořen subjekty – cestovní kanceláře a agentury, turistická informační centra, hotelová a stravovací zařízení a dopravci, kteří poskytují (nabízejí) služby související s cestovním ruchem, a protože jsou tyto služby založeny na informacích a jejich vzájemné výměně. Jsou pro jejich činnost velice nezbytné informační a komunikační technologie, pomocí nichž se snaží poskytovat kvalitní služby zákazníkům a především obstát na poli konkurence.
1.
Jaké plynou subjektům cestovního ruchu výhody v případě jejich využívání informačních a komunikačních technologií?
2.
Popište nezastupitelnost turistických informačních center v cestovním ruchu.
Někdy chceme, aby se POT jmenoval jinak, proto použijeme nepovinný parametr
Zadání POT
Systém cestovního ruchu je tvořen subjekty – cestovní kanceláře a agentury, turistická informační centra, hotelová a stravovací zařízení a dopravci, kteří poskytují (nabízejí) služby související s cestovním ruchem, a protože jsou tyto služby založeny na informacích a jejich vzájemné výměně. Jsou pro jejich činnost velice nezbytné informační a komunikační technologie, pomocí nichž se snaží poskytovat kvalitní služby zákazníkům a především obstát na poli konkurence.
To platí i u otázek k zamyšlení (viz konec každé předchozí kapitoly), které voliteným parametrem můžeme pojmenovat jinak
Otázky
1.
Jaké plynou subjektům cestovního ruchu výhody v případě jejich využívání informačních a komunikačních technologií?
2.
Popište nezastupitelnost turistických informačních center v cestovním ruchu.
1.3  Další
Ještě bych zkusila jednu malou tabulku:
\begin{table}[ht]
\end{table}
A samozřejmě se můžeme na tabulku odkázat. V tabulce 1.3 vidíte, že nic nevidíte. Také se občas objevují poznámky pod čarou.1 Ty se ale do html textu vůbec nehodí, ani nevím, kde by se pak měly zobrazovat.

Tohle je poznámka pod čarou :-)
Dokument vygenerován programem LeavingLatex, © 2006 Všechna práva vyhrazena. Karel Šrot – xsrot(at)math.muni.cz, Pavel Kříž – kriz(at)math.muni.cz