Problematika cestovního ruchu je v současné době velice aktuálním tématem. Všeobecně jsou známy především ekonomické přínosy cestovního ruchu v podobě tvorby HDP, zaměstnanosti, platební bilance apod. Ovšem 21. století je považováno z století moderních technologií – zejména informačních a komunikačních, které hýbou světem a jsou taktéž důležitou součástí cestovního ruchu, jelikož posouvají cestovní ruch ve svém vývoji (rozvoji) kupředu.
Informační a komunikační technologie se staly velice využívaným nástrojem strategického a operačního managementu, tj. řízení organizace cestovního ruchu. Své uplatnění mají informační a komunikační technologie také z marketingového hlediska, kdy řada subjektů cestovního ruchu využívá těchto technologií k propagaci svých služeb (produktů).
Informace představují konkurenční výhodu na trhu, a proto je pro subjekty cestovního ruchu nezbytné využít potenciálu informačních a komunikačních technologií, které jim tuto výhodu na trhu mohou zajistí. Rozvoj technologií však neovlivňuje pouze nabídku cestovního ruchu, ale i poptávku, která je stimulována díky rychlému šíření informací pomocí informačních a komunikačních technologií, resp. Internetu.
Dokument vygenerován programem LeavingLatex, © 2006 Všechna práva vyhrazena. Karel Šrot – xsrot(at)math.muni.cz, Pavel Kříž – kriz(at)math.muni.cz