Masaryk University logo Dokument Senátu MU

- - - - -

Statut Masarykovy univerzity

Statut Masarykovy univerzity

Návrh ze dne 16.3.1999

Část I

Základní ustanovení

Čl. l

Úvodní ustanovení

  1. Masarykova univerzita v Brně je veřejná vysoká škola univerzitního typu, která je součástí soustavy vysokých škol České republiky.
  2. Univerzita byla zřízena zák. č. 50/1919 Sb. Její název podle zák. č. 111/1998 Sb. zní "Masarykova univerzita v Brně " /dále jen "MU"/.
  3. Sídlem MU je Brno, Žerotínovo nám. 9.
  4. Právním předchůdcem MU je "Masarykova univerzita", která působila podle zák.č.172/1990 Sb. o vysokých školách ve znění zák. č. 216/1993 Sb.
  5. Poslání MU je dáno § l zák. č. 111/1998 Sb.o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů / zákon o vysokých školách / ze dne 22. dubna 1998 /dále jen "zákon"/. V rámci svého poslání MU svobodně a samostatně uskutečňuje vzdělávací, vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou, kulturní, doplňkovou, vydavatelskou a sportovní činnost.

Část II

Akademické svobody, akademická obec

Čl. 2

Akademické svobody

  1. Na MU se zaručují akademická práva a svobody podle §4 zákona , zejména pak svoboda vědy,výzkumu /bádání/, umělecké tvorby, výuky a práva učit se.
  2. Svoboda vědy a výzkumu, zahrnuje především formulaci problémů, volbu metodiky, jakož i zhodnocení výsledků výzkumu a jeho publikaci.
  3. Zásahy orgánů univerzity a fakult do vědeckého výzkumu jsou přípustné pouze pokud se vztahují na podporu a sladění výzkumných úkolů. Přitom nesmějí ovlivnit     svobodu ve smyslu bodu 2 tohoto článku.
  4. Svoboda výuky zahrnuje v rámci plnění výukových úkolů, plynoucích ze studijních programů a plánů, zejména konání přednášek, jejich obsah a metodiku, jakož i právo na vyjadřování vědeckých názorů.
  5. Zásahy orgánů univerzity a fakult do výuky jsou přípustné pouze pokud se týkají organizace výuky, provádění a dodržování statutů univerzity, fakult a dodržování studijních plánů a studijních předpisů a řádů.
  6. Právo učit se obsahuje za podmínky splnění studijních a zkušebních předpisů a řádů - zejména svobodnou volbu přednášek, právo určovat v průběhu studia jeho těžiště podle vlastní volby, jakož i koncipování a zveřejňování vlastních vědeckých názorů.
  7. Zásahy orgánů univerzity a fakult do studia, jsou přípustné pouze, pokud se týkají organizace a dodržování podmínek výuky a všech forem studia, zejména studijních a zkušebních řádů. Přitom nesmějí ovlivnit svobodu ve smyslu bodu 6 tohoto článku.

Čl.3

Akademická obec MU

  1. Akademickou obec MU tvoří její akademičtí pracovníci / srov. část sedmá zákona/ a její studenti / srov. část šestá zákona/.
  2. Každý člen akademické obce užívá akademických práv a svobod uvedených v § 4 zákona a čl. 2 statutu.
  3. Akademická obec je společným a nedílným garantem akademických svobod a práv každého svého člena. Současně je povinností všech členů akademické obce tyto svobody a práva hájit a rozvíjet.
  4. MU podporuje činnost vědeckých, odborných profesních, studentských, odborových a jiných zájmových sdružení sdružujících členy akademické obce, jejichž činnost napomáhá plnit poslání MU, a může poskytovat těmto sdružením pomoc.
  5. Členové akademické obce jsou povinni dbát dobrého jména MU.
  6. Ostatní práva a povinnosti studentů/ § 61 zákona/ a akademických pracovníků / § 70 odst. 1 až 3 zákona/ nejsou shora uvedenými ustanoveními dotčena.
  7. Akademická obec MU se svolává k projednávání závažných záležitostí nebo opatření v rámci působení MU zejména v souvislosti s volbou členů akademického senátu , návrhem na jmenování rektora a jeho odvolání z funkce , případně u příležitosti slavnostních aktů celouniverzitního nebo společenského charakteru .
  8. Právo svolat shromáždění akademické obce má rektor nebo předseda akademického senátu MU.

Část III

Orgány MU

Čl.4

Samosprávné akademické orgány a další orgány MU

  1. Samosprávnými akademickými orgány MU jsou:

- akademický senát

- rektor

- vědecká rada

  1. Dalšími orgány MU jsou:

- správní rada

- kvestor

Čl. 5

Akademický senát MU

  1. Právní postavení akademického senátu MU /dále jen "AS MU"/, jeho ustavení a jeho působnost jsou určeny v §§ 8 a 9 zákona.
  2. AS MU má 41 členů, zvolených z řad členů akademické obce MU, z toho je 16 studentů.
  3. V čele AS MU je předseda, který je volen z řad akademických pracovníků a dva místopředsedové, z nichž jeden je z řad akademických pracovníků a vždy jeden z řad studentů AS MU.
  4. Funkční období člena AS MU je tříleté.
  5. AS MU si pro svou činnost může vytvářet komise, v jejichž čele je vždy člen akademické obce. Členové komise mohou být z řad členů akademické obce MU , popřípadě další odborníci na řešenou problematiku.
  6. Členství v AS MU a výkon funkce člena senátu jsou nezastupitelné a neslučitelné s funkcí rektora, prorektorů, děkanů fakult a proděkanů.
  7. Předseda AS MU nejméně jednou za rok seznamuje akademickou obec MU s činností senátu.
  8. Způsob volby členů AS MU , jeho předsedy, ostatních orgánů AS MU, pravidla jeho zasedání a jednání, stanoví "Volební a jednací řád akademického senátu MU", jakožto vnitřní předpis MU / § 17, odst. l, písm. b/ zákona/
  9. Při své činnosti se AS MU řídí zákonem, statutem MU ,volebním a jednacím řádem AS MU.

Čl. 6

Rektor

  1. V čele MU je rektor, jehož právní postavení a působnost je dána zákonem, tímto statutem a ostatními vnitřními předpisy MU.
  2. Rektora jmenuje a odvolává na návrh AS MU prezident republiky. Návrh prezidentovi podává předseda AS MU prostřednictvím ministra školství, mládeže a tělovýchovy.
  3. Způsob projednávání a přijetí usnesení o návrhu na jmenování rektora, případně o návrhu na jeho odvolání určuje "Způsob projednávání a přijetí návrhu kandidáta na funkci rektora nebo na odvolání rektora", který tvoří přílohu čís. l tohoto statutu.
  4. Funkční období rektora je tříleté a tatáž osoba tuto funkci může vykonávat nejvýše dvě po sobě bezprostředně jdoucí období.
  5. Rektorovi jsou přímo odpovědni za svou činnost prorektoři, děkani fakult, kvestor a další vedoucí pracovníci, které stanoví příloha č. 2 tohoto statutu "Organizační struktura MU".
  6. Rektor si zřizuje kolegium rektora a podle potřeby další poradní orgány.

Čl. 7

Prorektoři

  1. Prorektoři zastupují rektora na jím určeném úseku a jejich právní postavení je dáno ust. § 10, odst. 4 zákona, tímto statutem a ostatními vnitřmími předpisy MU.
  2. Prorektory jmenuje a odvolává rektor, po vyjádření AS MU /§ 9, odst. 2, písm. b/ zákona/ .Odpovídají rektorovi za svěřené oblasti činnosti, a to zejména na úseku studijní a pedagogické činnosti, vědecko výzkumné činnosti, zahraničních styků a rozvoje univerzity. Počet prorektorů a jejich funkční povinnosti stanoví rektor.
  3. Prorektoři na svěřeném úseku činnosti jednají jménem MU ve věcech administrativně správních a vystupují v řídících a jiných vztazích v rozsahu svých funkčních povinností.
  4. Prorektoři se vzájemně zastupují podle rozhodnutí rektora. V nepřítomnosti zastupuje rektora v plném rozsahu prorektor stanovený rektorem, příp. v jeho nepřítomnosti další prorektoři podle rektorova určení.

Čl. 8

Vědecká rada MU

  1. Právní postavení vědecké rady MU / dále jen "VR MU"/ a její působnost je dána §§ 11 a l2 zákona, tímto statutem a ostatními vnitřními předpisy MU.
  2. Členy VR MU jmenuje a odvolává,po schválení AS MU, rektor, který je předsedou VR MU.
  3. Funkční období členů VR MU je shodné s funkčním obdobím rektora, který je jmenoval. Členství ve VR MU je čestné a nezastupitelné.
  4. Kromě působnosti uvedené v odst. l shora, VR MU také na návrh rektora schvaluje udělování čestné vědecké hodnosti doktora doktora věd / "doctor honoris causa", ve zkratce "D.h.c."/, čestného titulu "emeritní profesor" a schvaluje udělování medailí univerzity a případně dalších ocenění.
  5. VR MU se vyjadřuje k dalším otázkám, které jí předkládá rektor.
  6. Pravidla zasedání a způsob jednání VR MU určuje "Jednací řád vědecké rady MU", jakožto vnitřní předpis MU / § 17 odst. l, písm. d/ zákona/.

Čl. 9

Správní rada MU

  1. Právní postavení, ustavení a působnost správní rady MU, která má 15 členů je určeno §§ 14 a 15 zákona.
  2. Členové správní rady MU jsou jmenování /odvoláváni/ po projednání s rektorem MU na dobu šesti let ministrem, přičemž platí plně pro obměnu členů ust. § 14 , odst. 2, věta druhá zákona.
  3. Volbu předsedy správní rady, její zasedání a způsob jejího jednání upravuje "Statut správní rady", schválený ministrem.

Čl. 10

Kvestor MU

  1. Kvestor řídí hospodaření a vnitřní správu MU jako celek a vystupuje jejím jménem ve věcech obchodních, hospodářskoprávních, správních a občanskoprávních v rozsahu, který mu určí rektor svým opatřením / srov. § 16 zákona/, a to zejména v souladu s ust. § 24 odst. l, písm. g/ a h/ zákona.
  2. Kvestora jmenuje a odvolává zpravidla na základě výběrového řízení rektor, kterému je kvestor přímo podřízen a odpovědný za svou činnost.
  3. Pro zabezpečení koordinovaného postupu fakult MU v rámci celé MU v oblasti hospodaření a vnitřní správy spolupracuje kvestor s tajemníky fakult a metodicky je řídí.

Čl. 11

Kolegium rektora

  1. Kolegium rektora /dále jen "kolegium"/ je poradním orgánem rektora. Jeho stálými členy jsou prorektoři, děkani, kvestor, předseda AS MU a další členové, jmenovaní rektorem podle jeho uvážení.
  2. Kolegium, které svolává rektor podle potřeby, projednává základní úkoly, hospodářskou činnost a řízení MU, spolupráci a kooperaci jednotlivých součástí MU a operativní záležitosti.

Čl. 12

Rektorát

  1. Rektorát MU je správním a administrativním útvarem rektora; připravuje zejména podklady pro jeho rozhodování.
  2. Do činnosti rektorátu spadají také správní a hospodářské záležitosti, které se týkají pracovišť a zařízení s celouniverzitní působností, pokud rektor nesvěří vedoucím těchto pracovišť / řediteli/ pravomoc jednat ve vymezených věcech samostatně jménem MU.
  3. Náplň činnosti rektorátu vyplývá z přílohy čís. 2 tohoto statutu a jeho vnitřní organizaci upravuje organizační řád, který vydává rektor, zpravidla na návrh kvestora.

Část IV

Studium na MU

Čl. 13

Studijní programy

  1. MU uskutečňuje bakalářské, magisterské a doktorské studijní programy, jejichž skladbu, zaměření, obsah , dobu trvání a završení upravují obecně ust. §§ 44 až 47 zákona. Při přípravě studijních programů a jejich realizace je třeba dbát zájmu na efektivním využívání zdrojů a s tím související míry propojení a vzájemní návaznosti vzdělávací činnosti.
  2. Studijní program může být uskutečňován
  1. samostatně na jedné fakultě
  2. samostatně na každé z více fakult
  3. společně na více fakultách
  4. kmenově na jedné a z části na další fakultě, popřípadě na dalších fakultách

U studijních programů uskutečňovaných podle písm. c/ nebo d/ musí být stanoveno, kde je student přijat a zapsán ke studiu a předpisy které fakulty je povinen se řídit.

  1. Studijní program se může členit na studijní obory.
  2. Studijní program může být konkretizován ve studijních plánech.
  3. Studijní plány stanoví časovou a obsahovou posloupnost studijních předmětů, formu jejich studia a způsob ověření studijních výsledků / § 44 odst. 3 zákona /
  4. Studijní programy podléhají akreditaci, kterou uděluje a odnímá MŠMT v souladu s ust. §§ 79 - 80, §§ 84-85 zákona. Seznam akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na MU, včetně jejich typu, formy výuky a standardní doby studia tvoří přílohu čís.3 tohoto statutu.

Čl. 14

Podmínky pro přijetí ke studiu, způsob podávání přihlášek a průběh studia

  1. Podmínky přijetí ke studiu na MU , náležitosti přijímacího řízení a průběh studia, jsou obecně dány ust. §§ 48 - 57 zákona a dále rozvedeny v příloze statutu MU čís. 4 "Podmínky pro přijetí ke studiu a způsob podávání přihlášek a průběh studia ". Podrobnější rozvedení se zohledněním specifických podmínek jednotlivých fakult MU je obsaženo v jejich "Pravidlech pro přijímání ke studiu" a v jejich "Studijním a zkušebním řádu", které tvoří jejich vnitřní předpisy / § 33, odst. 2, písm. b/ zákona/.
  2. Na rozhodování o přijetí ke studiu se nevztahují obecné předpisy o správním řízení.
  3. Podmínky pro přijetí cizinců ke studiu na MU stanoví čl. 17 tohoto statutu.

Čl. 15

Poplatky spojené se studiem

  1. Za úkony spojené s přijímacím řízením a za studium stanoví MU v souladu s ust. § 58, odst. 1 až 4 zákona poplatky spojené se studiem. V příloze čís. 5 statutu, označené jako "Poplatky spojené se studiem" se stanoví druhy těchto poplatků,výpočet jejich výše, splatnost , forma úhrady, jakož i další podmínky jejich uplatňování.
  2. Konkretní výši poplatků, jejich evidenci v rámci podmínek stanovených zákonem určuje svým opatřením děkan příslušné fakulty, po projednání v AS fakulty pro kalendářní rok v termínu stanoveném rektorem.
  3. Rektor může výjimečně v individuálních případech poplatky spojené se studiem podle § 58 odst. 2 až 4 zákona snížit, prominout nebo odložit termín jejich splatnosti s přihlédnutím k důvodům zvláštního zřetele hodným.

Těmito důvody jsou zejména:

- studijní výsledky

- sociální a zdravotní situace

- rodinné důvody

Příslušnou žádost podává student prostřednictvím děkana, rektorovi MU. Rozhodnutí rektora v této věci je konečné a nelze je přezkoumat.

  1. Konečná výše poplatků spojených se studiem podle bodů l až 3 tohoto článku se zveřejní pro příští akademický rok nejpozději l měsíc před termínem pro podávání přihlášek ke studiu, a to na úředních deskách rektorátu MU a jednotlivých fakult.

Čl. 16

Úhrada za některé úkony

  1. Za některé úkony , pokud přímo nespočívají v uskutečňování akreditovaných studijních programů, lze vybírat úhradu do výše nákladů.
  2. Seznam úkonů, za něž lze vybírat úhradu , jejich výše, splatnost a forma úhrady bude stanovena opatřením rektora, po projednání v kolegiu rektora / čl. 11 statutu /.

Čl. l7

Podmínky pro přijetí ke studiu cizinců

  1. Podmínky pro přijetí cizinců ke studiu ve studijním programu MU musí umožnit splnění závazků, které vyplývají z mezinárodních smluv, kterými je Česká republika vázána / § 49 odst. 2 zákona/.
  2. Podmínky přijetí cizinců, kteří přijíždějí studovat v rámci mezinárodních programů a programů Evropské unie určuje příslušný program. Rozhodnutí o přijetí vydává fakulta MU, na které se tento program uskutečňuje. Podmínky tohoto studia a jeho uznávání se řídí příslušným programem.
  3. Podmínky přijetí studentů - cizinců, kteří přijíždějí do České republiky v rámci meziuniverzitních nebo mezifakultních smluv, stejně jako podmínky tohoto studia a uznávání studia se řídí těmito smlouvami.
  4. Podmínky přijetí studentů - cizinců,mimo případy uvedené ad 2 3 tohoto článku, stanoví fakulta MU, na které se uskutečňuje studijní program, který si cizinec zvolil. Průběh tohoto studia a jeho uznání se řídí studijními předpisy platnými pro danou fakultu.
  5. Podmínky přijetí studentů - cizinců, kteří přijíždějí na krátkodobé studijní pobyty ve skupinách , stanoví zahraniční škola na které studují.
  6. Pro studenty cizince, kteří studují na MU, je MU oprávněna za studium v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním progamu stanovit poplatky spojené se studiem, pokud její fakulty uskutečňují daný studijní program v cizím jazyce / § 58 odst. 5 zákona/. Na stanovení výše poplatků spojených se studiem se v tomto případě nevztahují ust. § 58 odst. 2 až 4 zákona.

Čl. 18

Rigorózní řízení a úhrada nákladů s ním spojená

  1. Absolventi magisterských studijích programů, kteří získali akademický titul "magistr" mohou v téže oblasti studia vykonat postupem a za podmínek stanovených zákonem /§ 46 odst. 5, § 98 odst. 2 a § 99, odst. 5 zákona/ a rigorózními řády příslušných fakult MU, státní rigorozní zkoušku. Po jejím úspěšném vykonání se udělují akademické tituly uvedené v zákoně.
  2. Postup při přijímání přihlášek ke státní rigorózní zkoušce, která není součástí studia, podrobnosti o konání těchto zkoušek, jejich průběhu a hodnocení, jakož i pravidla pro stanovení výše úhrady nákladů spojených s těmito zkouškami a s přípravou na ně, stanoví rigorózní řády, které jsou vnitřními předpisy jednotlivých fakult MU.
  3. Způsob podávání přihlášek k rigoroznímu řízení, výši úhrady nákladů spojených s rigorózním řízením a dále formu jejich placení a splatnosti se zveřejní pro akademický rok nejpozději l měsíc před jeho zahájením.
  4. Ustanovení tohoto článku se nevztahují na ukončení studia v oblasti lékařství, státní rigorózní zkouškou / srov. § 46, odst. 3, druhá věta zákona/.

Čl. 19

Celoživotní vzdělávání

  1. V rámci své vzdělávací činnosti poskytuje MU a jejím jménem její fakulty bezplatně nebo za úplatu programy celoživotního vzdělávání mimo rámec studijních programů dle čl. 13 tohoto statutu / § 60 zákona/.
  2. Bližší podmínky celoživotního vzdělávání stanoví "Podmínky studia v rámci celoživotního vzdělávání." Účastníci s nimi budou seznámeni předem, v rámci přijetí ke studiu v tomto vzdělávání. Tyto podmínky tvoří přílohu čís. 7 tohoto statutu.
  3. Účastníci celoživotního vzdělávání nejsou studenty podle zákona.

Část V.

Studenti a zaměstnanci MU

Čl. 20

Studenti

  1. Uchazeč o studium na MU se stává jejím studentem dnem zápisu do studia ve lhůtě stanovené MU / srov. § 51 zákona/ .Osoba, které bylo studium přerušeno v souladu s § 54 zákona, se stává studentem dnem opětovného zápisu do studia.
  2. Osoba přestává být studentem dnem ukončení studia podle § 55 odst. 1 a § 56 odst. 1 a 2 zákona nebo přerušením studia podle § 54 zákona.
  3. Práva a povinnosti studentů MU určují ustanovení §§ 61 a 62 zákona.
  4. Důsledky zaviněného porušení povinností studentem, jakožto disciplinární přestupky, řeší ust. §§ 64 až 67 zákona.
  5. Na rozhodnutí o právech a povinnostech studentů se nevztahují obecné předpisy o správním řízení.
  6. Rozhodnutí o právech a povinnostech studenta , která jsou taxativně vymezena v ust. § 68, odst. 3 zákona, musí být vyhotovena písemně, obsahovat odůvodnění a poučení o možnosti podat žádost o přezkoumání a musí být doručena studentovi do vlastních rukou.
  7. Student může do 30 dnů ode dne, kdy mu bylo řádně doručeno rozhodnutí ve věcech uvedených v § 68, odst. 3 zákona, požádat o přezkoumání tohoto rozhodnutí; zmeškání lhůty uvedené shora lze prominout pouze ze závažných důvodů. Žádost se podává děkanovi fakulty MU, který napadené rozhodnutí vydal. Děkan může sám žádosti pouze vyhovět a rozhodnutí změnit nebo zrušit, a to nejdéle do 30ti dnů od jeho doručení ; jinak žádost předá k rozhodnutí rektorovi MU.
  8. Rektor změní nebo zruší rozhodnutí, které bylo vydáno v rozporu se zákonem, vnitřními předpisem MU nebo její fakulty. Rozhodnutí o disciplinárním přestupku a o vyloučení ze studia podle § 67 zákona zruší rektor i v případě, kdy dodatečně vyjdou najevo skutečnosti, které by odůvodňovaly zastavení příslušného řízení.
  9. Orgány MU a jejích fakult příjmou v návaznosti na rozhodnutí rektora podle bodu 8/ shora tohoto článku v případě potřeby opatření, aby práva studenta byla obnovena a následky, které vadné rozhodnutí způsobilo, byly odstraněny nebo alespoň zmírněny.
  10. Žádost o přezkoumání rozhodnutí ohledně disciplinárního přestupku / §§ 64 a 68 odst. 3, písm. g/ zákona/ a dále ohledně vyloučení ze studia podle § 67 zákona má vždy odkladný účinek / § 69 odst. 3 a 4 zákona/.

Čl.21

Doručování písemností

  1. Pokud je třeba písemnost podle zákona doručit uchazečům nebo studentům do vlastních rukou / srov. § 50 odst. 5 a § 68 odst. 3, písm. f/ , g/, h/ zákona / doručují se na jimi hlášenou adresu nebo po dohodě se studentem přímo jemu, prostřednictvím studijního oddělení fakulty.
  2. Povinnost MU doručit písemnost do vlastních rukou je splněna tehdy, jakmile uchazeč nebo student písemnost převezme nebo jakmile byla poštou vrácena odesílající MU jako nedoručitelná a uchazeč nebo student svým jednáním nebo opomenutím doručení písemnosti zmařil. Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže uchazeč nebo student přijetí písemnosti odmítne.
  3. V případech , kdy není zákonem předepsána forma doručení do vlastních rukou a nepodaři-li se takovou písemnost z jakéhokoliv důvodu doručit na hlášenou adresu proto, že si student písemnost nevyzvedne, popř. nepodaří-li se ji doručit na adresu zástupce, anebo nesplní-li student povinnost hlásit adresu, vyvěsí se písemnost na úřední desce fakulty. Osmý den po vyvěšení písemnosti je dnem doručení / náhradní doručení/.
  4. Je-li student v řízení zastupován na základě plné moci, doručuje se pouze zástupci. Možnost zastupování zástupcem v přijímacím řízení a v případech uvedených v ust. § 68, odst.3, písm. f/,g/h/ zákona je však vyloučena.
  5. Na základě plné moci, lze výjimečně písemnost doručit i zástupci studenta.To však neplatí pro případy, kdy je zákonem stanovená forma doručení písemnosti do vlastních rukou.

Čl. 22

Disciplinární řízení

  1. V disciplinárním řízení se projednávají disciplinární přestupky studentů a případy, které by opravňovaly vyloučení studenta podle ust. § 67 zákona.
  2. Podrobnosti týkající se zejména povahy a způsobu projednávání disciplinárních přestupků a uložení některých ze sankcí stanovených v ust. § 65 odst. l zákona upravuje "Disciplinární řád pro studenty" příslušné fakulty MU, jakožto její vnitřní předpis / § 33 odst. 2, písm. f/ zákona/.

Čl. 23

Akademičtí pracovníci

  1. Akademickými pracovníky jsou zaměstnanci MU, kteří vykonávají jak pedagogickou, tak vědeckou, výzkumnou, vývojovou nebo uměleckou činnost. Akademickými pracovníky jsou profesoři, docenti, odborní asistenti, asistenti, lektoři a vědečtí, výzkumní a vývojoví pracovníci, podílející se na pedagogické činnosti.
  2. Funkci učitelů plní na MU akademičtí pracovníci uvedení v bodě l tohoto článku. Přímo na výuce se na MU podílejí i další odborníci na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr.
  3. Akademičtí pracovníci jsou v pracovně právních vztazích k MU, přičemž v souladu s ust. § 24 odst. l písm. c/ zákona, orgány příslušné fakulty MU mají právo rozhodovat nebo jednat jménem MU v pracovněprávních vztazích akademických pracovníků, včetně osob uvedených v bodech 2 tohoto článku, působících na této fakultě.
  4. Pokud akademický pracovník vykonává svou činnost na více fakultách, o jeho pracovněprávních otázkách ve smyslu § 24 odst. l písm. c/ zákona rozhoduje děkan té fakulty, na které vykonává větší díl své činnosti. V případě, že tento díl činnosti je na všech fakultách stejný, rozhoduje o pracovněprávních otázkách akademického pracovníka děkan té fakulty, která je v seznamu fakult / srov. čl. 28, odst. 2 tohoto statutu / uvedena na prvním místě/, pokud se nedohodnou jinak.
  5. Odměňování akademických pracovníků upravuje "Vnitřní mzdový předpis pro akademické pracovníky MU".
  6. Akademickým pracovníkům lze poskytnout na jejich žádost tvůrčí volno, za podmínek podle § 76 zákona.

Čl. 24

Jmenování docentem a profesorem

  1. Docenta pro určitý obor jmenuje rektor na základě habilitačního řízení, v němž se ověřuje vědecká nebo umělecká kvalifikace uchazeče, a to zejména na základě habilitační práce a její obhajoby nebo uměleckých prací a odborných prací a dále jeho pedagogická způsobilost na základě hodnocení habilitační přednášky a předcházející pedagogické praxe. Příslušné habilitační řízení , které se zahajuje na návrh uchazeče, upravuje ust. §§ 72 a 75 zákona.
  2. Profesora pro určitý obor jmenuje prezident republiky na návrh vědecké rady MU, podaný prostřednictvím ministra. Příslušné řízení ke jmenování profesorem upravuje ust.§§ 74 a 75 zákona.
  3. Na habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem se nevztahují obecné předpisy o správním řízení.
  4. Oprávnění MU konat habilitační řízení nebo řízení ke jmenování profesorem v daném oboru podléhá akreditaci, kterou uděluje MŠMT. Příslušné řízení ohledně těchto akreditací upravuje ust. § 82 zákona. Seznam akreditovaných oborů , ve kterých je MU oprávněna konat shora uvedená řízení , je uveden v příloze čís.5 tohoto statutu.

Čl.25

Hostující profesoři

  1. Na MU mohou, v postavení analogickém s akademickými pracovníky, působit hostující profesoři.
  2. Hostující profesor působí na MU buď v rámci časově omezeného období / např. během své tvůrčí dovolené /nebo v dohodnutém rozsahu v delším časovém úseku, po který se podílí na akademické činnosti MU , přičemž kmenově působí ve své instituci.
  3. Pracovněprávní vztahy hostujících profesorů k MU jsou řešeny v pracovní smlouvě, kterou sjednává příslušný akademický funkcionář / rektor, děkan/.
  4. Hostující profesoři mohou být členy komise pro státní zkoušky jedině tehdy, splňují-li požadavky zákona /§ 53 zákona/.

Čl. 26

Výběrová řízení na MU

  1. Místa akademických pracovníků na MU se obsazují na základě výběrového řízení, přičemž vypsání tohoto řízení musí být zveřejněno na úřední desce MU nebo její fakulty a dále v hromadném sdělovacím prostředku s celostátní působností, a to nejméně 30 dnů před koncem lhůty pro podávání přihlášek Od výběrového řízení lze upustit za podmínek stanovených v § 77 zákona.
  2. Výběrová řízení je možné konat i při přijímání odborných pracovníků, popř. dalších zaměstnanců MU.
  3. Podrobnosti o výběrovém řízení jsou uvedeny ve vnitřním předpisu MU "Řád výběrového řízení pro obsazování míst akademických pracovníků". Řád výběrového řízení se přiměřeně použije i na ostatní výběrová řízení.

Čl. 27

Ostatní zaměstnanci MU

  1. Kromě členů akademické obce / srov. čl. 3 tohoto statutu/ působí na MU další zaměstnanci , kteří se podílejí na vědecké, výzkumné, vývojové nebo další tvůrčí činnosti nebo zajišťují další odborné, administrativní,správní, ekonomické a technické činnosti nezbytné pro naplnění poslání MU.
  2. Tito pracovníci jsou v pracovněprávních vztazích k MU, přičemž v souladu s ust. § 24 odst. l písm. c/ zákona orgány příslušné fakulty mají právo rozhodovat nebo jednat jménem MU v pracovněprávních vztazích těchto dalších zaměstnanců působících na příslušné fakultě ve věcech týkajících se dané fakulty.
  3. Odměňování těchto pracovníků se řídí "Vnitřním mzdovým předpisem pro neakademické pracovníky MU".

Část VI

Organizační struktura MU

Čl. 28

Součásti MU

  1. MU se člení na součásti, jimiž jsou fakulty / §§ 22, 23 až 33 zákona/,vysokoškolské ústavy /§ 22, odst. l, písm. b/ zákona/, jiná pracoviště pro vzdělávání, vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost nebo další činnost nebo pro poskytování informačních služeb / § 22 odst. l, písm. c/ zákona/ a účelová zařízení pro kulturní a sportovní činnost , pro ubytování a stravování zejména členů akademické obce nebo k zajišťování provozu školy / § 22, odst. l, písm.d/ zákona/.
  2. Na MU jsou zřízeny tyto fakulty:

Právnická fakulta

Lékařská fakulta

Přírodovědecká fakulta

Filozofická fakulta

Pedagogická fakulta

Ekonomicko-správní fakulta

Fakulta informatiky

Fakulta sociálních studií

  1. Jakožto vysokoškolské ústavy ve smyslu § 22 odst. l/, písm. b/ zákona na MU působí:

" Ústav výpočetní techniky".

" Ústav strategických studií"

" Mezinárodní politologický ústav"

  1. Pracovištěm ve smyslu ust. § 22 odst. l, písm. c/ jsou:

- Centrum jazykového vzdělávání

- Katedra tělesné výchovy

- Centrum pro další vzdělávání

- Poradenské centrum pro studenty

- Mezinárodní letní škola muzeologie - ISSOM

- Pracoviště UNESCO - UNESCO CHAIR

- Archiv

  1. Účelovým zařízením MU ve smyslu § 22, odst.l/, písm. d/ jsou :

- Správa kolejí a menz

- Vydavatelství

  1. Společný název pro součásti MU, vyjma fakult a vysokoškolských ústavů je "univerzitní zařízení MU".
  2. Organizační struktura MU je obsahem přílohy čís.2 tohoto statutu.

Čl. 29

Postavení a působnost fakult MU

  1. Fakulta uskutečňuje nejméně jeden akreditovaný studijní program a vykonává vědeckou, výzkumnou, vývojovou nebo další tvůrčí činnost.
  2. O zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakulty rozhoduje na návrh rektora akademický senát MU, přičemž toto rozhodnutí je podmíněno vydáním předchozího stanoviska Akreditační komise / § 84 odst. 2, písm. c/ zákona/.
  3. Akademickou obec fakulty tvoří akademičtí pracovníci působíci na dané fakultě a studenti zapsaní na této fakultě.
  4. Samosprávnými orgány fakulty jsou:

a) akademický senát fakulty

b) děkan

c) vědecká rada fakulty

d) disciplinární komise fakulty

Dalším orgánem fakulty je její tajemník, jehož postavení a pravomoci určuje zákon a statut fakulty.

  1. Děkana jmenuje a odvolává na návrh akademického senátu fakulty rektor. Návrh na jmenování děkana fakulty předkládá předseda AS fakulty rektorovi nejpozději l měsíc před koncem funkčního období příslušného děkana. O vyhlášení voleb, přijetí kandidátů a termínu zasedáni akademického senátu fakulty, jehož předmětem je usnášení se o návrhu na jmenování děkana, vyrozumí předseda AS fakulty rektora, který je oprávněn tohoto jednání se zúčastnit.
  2. Ustavení a působnost ostatních orgánů fakulty je v kompetenci děkana fakulty a akademického senátu příslušné fakulty.
  3. Bližší podrobnosti o pravomoci a působnosti samosprávných orgánů fakulty jsou obsaženy v §§ 24 až 33 zákona a statutech jednotlivých fakult.
  4. Kromě věcí uvedených v § 24, odst. l zákona, rozhodují orgány fakult a jednají jménem univerzity také o nakládání s majetkem univezity v rozsahu uvedeném v čl. 32 tohoto statutu. V příloze čís. 8 tohoto statutu jsou uvedeny další věci, ve kterých je svěřeno fakultám rozhodování jménem MU.
  5. Při své činnosti se fakulty řídí zákonem a ostatními obecně závaznými právními předpisy, statutem MU, dalšími vnitřními předpisy MU, pokud se na ně vztahují a rovněž vlastními vnitřními předpisy / srov. § 33 zák./.
  6. 10/Pokud dojde mezi děkany fakult ve věcech týkajících se práv fakult ke sporu, přísluší o tomto sporu rozhodnutí rektorovi MU.

Čl. 30

Postavení a působnost vysokoškolských ústavů a univerzitních zařízení MU

  1. O zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení univerzitních vysokoškolských ústavů a univerzitních zařízení rozhoduje na návrh rektora akademický senát MU / § 9 odst. l písm. a/ zákona/.
  2. V čele každého vysokoškolského ústavu a univerzitního zařízení nebo jeho části stojí vedoucí pracovník, kterého jmenuje a řídí rektor. Rektor může přímé řízení delegovat na některého prorektora; nebo kvestora MU.
  3. Vnitřní organizaci vysokoškolsých ústavů a univerzitních zařízení nebo jejich částí stanoví jejich organizační řády schválené rektorem MU.
  4. Pracovníci vysokoškolských ústavů a univerzitních zařízení jsou v pracovněprávním vztahu k MU a jejich odměňování se řídí vnitřním mzdovým předpisem MU.

Část VII

Hospodaření MU

Čl. 31

Rozpočet MU

  1. MU sestavuje svůj rozpočet a hospodaří podle něj. Postup při sestavení rozpočtu, jehož návrh sestavuje rektor ve spolupráci s kvestorem, je určen ust. § 18 zákona. Návrh rozpočtu, předložený rektorem, schvaluje akademický senát MU, který rovněž kontroluje využívání finančních prostředků MU / § 9 odst. l, písm. c/ zákona/.
  2. Způsob rozdělování finančních prostředků na jednotlivé součásti MU určuje samostatný vnitřní předpis MU, který po schválení v AS MU vydává rektor.
  3. Konkretní rozdělení finančích prostředků pro jednotlivé součásti na kalendářní rok navrhuje rektorovi kvestor. Rektor tento návrh po vyjádření správní rady MU / srov. § 15 odst. 2 písm. b/ zákona / předkládá ke schválení AS MU.
  4. Rozdělení finančních prostředků přidělených na jednotlivé fakulty schvaluje na návrh děkana akademický senát fakulty.Příslušná fakulta s nimi nakládá jménem MU / srov. ust. § 24 odst. l, písm. g/ zákona/. Rozdělení finančních prostředků ostatních součástí MU je v pravomoci jejich vedoucích pracovníků.
  5. Finanční prostředky získané jednotlivými fakultami z doplňkové činnosti / § 20 odst. 2 zákona/ slouží vlastním potřebám fakult a po odvedení předem sjednané a schválené poměrné částky ve prospěch MU jsou oprávněny s nimi nakládat jménem MU / srov. § 24 odst.1 písm. h/ zákona/. Výše poměrné částky se stanoví a schvaluje v AS MU na každý kalendářní rok.

Čl. 32

Majetek vysoké školy , nakládání s majetkem

  1. MU vlastní majetek potřebný k činnostem, pro které byla zřízena. Tímto majetkem jsou movité a nemovité věci , práva a jiné majetkové hodnoty.
  2. Při nakládání s majetkem MU tj. zejména při nabývání a převádění tohoto majetku, jedná a rozhoduje jejím jménem:
    1. rektor ve věcech uvedených v § 15, odst. l, písm. a/ až d/ zákona a při nakládání s dary a předměty kulturní hodnoty,pokud nejsou určeny pro konkretní fakultu, případně další součásti MU, jakož i ve věcech, které si vyhradí,
    2. kvestor ve věcech, které nejsou uvedeny pod písm. a/, c/, d/ bodu 2 tohoto článku,
    3. děkan fakulty /popřípadě v rozsahu stanoveném statutem a opatřením děkana fakulty její tajemník/ ve věcech majetku, s kterým je oprávněn hospodařit jde-li o:

- nakládání s movitými věcmi, do výše přiděleného finančního limitu pro tento účel, včetně likvidace neupotřebitelného movitého majetku, jehož zůstatková hodnota nepřesáhne částku 100 tisíc Kč pro každý jednotlivý případ,

- jednání o věcech souvisejících s řádným hospodařením se svěřeným nemovitým a movitým majetkem / údržba opravy, provoz apod./, v rámci svých finančních zdrojů, s výjimkou případů, které si vyžádají ohlášení drobné stavby včetně vydání stavebního povolení,

- krátkodobý nájem nebytových prostor, popřípadě nemovitostí, pokud doba trvání nepřesáhne pro jednotlivý případ 5 pracovních dnů

    1. vedoucí dalších součástí MU, uvedených v čl. 28 a 30 statutu MU, kteří budou oprávněni hospodařit se svěřeným majetkem, půjde-li o :

- nakládání s přidělenými finančními prostředky,

- nakládání s movitými věcmi do výše přiděleného finančního limitu pro tento účel,včetně likvidace neupotřebitelného movitého majetku, jehož zůstatková hodnota nepřesáhne l00 tisíc Kč pro každý jednotlivý případ

- jednání ve věcech souvisejících s řádným hospodařením se svěřeným majetkem v rámci svých finančních zdrojů, s výjimkou případů,které vyžadují ohlášení drobné stavby nebo vydání stavebního povolení

- nakládání s prostředky získanými z doplňkové nebo jiné činnosti

  1. Hospodaření MU s majetkem a způsob účtování určuje ust. § 20 zákona. Podrobnější pravidla hospodaření MU upravuje její vnitřní předpis "Pravidla hospodaření MU"/ § 17, odst. 1, písm. i/ zákona/.

Část VIII

Dokumenty

Čl. 33

Výroční zprávy, hodnocení činnosti a dlouhodobý záměr

  1. MU je povinna každoročně vypracovat a předložit MŠMT po předchozím schválení v AS MU a jako neperiodickou publikaci zveřejnit, výroční zprávu o činnosti a výroční zprávu o hospodaření MU, a to v termínech a formě stanovených v opatření ministra.
  2. Základní obsah těchto zpráv vyplývá z ust.§ 21 odst. 2 a 3 zákona.
  3. MU je dále povinna provádět pravidelné hodnocení své činnosti a zveřejňovat jeho výsledky / § 21 odst. l, písm. f/ a odst. 2,písm. b/ a § 17, odst.2 písm. f/ zákona/. Hodnocení činnosti na MU spočívá v pravidelném vyhodnocování efektivnosti MU, úrovně pedagogické, výzkumné a vývojové práce, jakož i využití disponibilních zdrojů. Hodnocení se provádí zhlediska MU jako celku a podkladem pro ně jsou zejména údaje o vstupech a výstupech činností MU, fakult a dalších součástí, průběžně soustřeďované rektorátem MU. Podkladem pro hodnocení je také hodnocení výuky prováděné studenty, jehož pravidla stanoví svým opatřením rektor.
  4. Jednotlivé součásti MU jsou povinny poskytovat úplně a pravdivě všechny údaje, které jsou potřebné pro zpracování hodnocení, a to v termínu, který určí rektor.
  5. Podklady pro hodnocení činnosti posuzuje a návrh závěrů pro rektora připravuje zpravidla hodnotící /evaluační/ komise, jmenovaná rektorem.
  6. Výsledky hodnocení činnosti po schválení v AS MU / § 9, odst. l, písm. e/ zákona / se zveřejňují společně s nejbližší výroční zprávou o činnosti MU. Schválení výsledků hodnocení činnosti je také součástí výroční zprávy.
  7. MU je dále povinna v termínu a formě, kterou stanoví ministr, vypracovat,projednat ve vědecké radě MU a s ministerstvem a po schválení v AS MU zveřejnit dlouhodobý záměr vzdělávání, výzkumné a vývojové nebo další tvůrčí činnosti a investičního a dislokačního rozvoje, včetně jeho každoroční aktualizace / § 9 odst. l, písm. i /, § 12, odst. l, písm. a/ a § 21 odst. l, písm. b/ zákona/. Ustanovení bodu 4 a 5 tohoto článku platí obdobně.
  8. Výroční zprávy uvedené shora v bodě l, hodnocení činnosti podle bodu 3 a dlouhodobý záměr , včetně jeho každoroční aktualizace podle bodu 7 shora , jsou veřejně přístupné v sekretariátu rektora a kvestora MU.
  9. Další povinnosti MU určují ustanovení § 21 odst. l, písm. c/ d/ a e/ zákona. Bližší podmínky stanoví podle potřeby opatření rektora, děkana a nebo vedoucích dalších součástí MU.

Čl. 34

Matrika studentů

  1. MU vede matriku studentů, která slouží k evidenci o studentech a k rozpočtovým a statistickým účelům. Obsah matriky a vedení záznamů o studentech, jejich aktualizaci a vystavování výpisů a opisů z matriky, upravují ust.§ 88 odst. 2 až 4 zákona.
  2. Matrika je vedena na jednotlivých fakultách MU, a to zpravidla zaměstnanci pedagogického útvaru, kteří jsou k tomu děkanem zvláště pověřeni. Centrálně je pak za všechny fakulty matrika vedena na rektorátě MU, a to zpravidla zaměstnanci pedagogického útvaru, kteří jsou k tomu rektorem zvláště pověřeni.

Čl. 35

Uznání zahraničního vysokoškolského vzdělání a kvalifikace

  1. Na žádost absolventa zahraniční vysoké školy vydává osvědčení o uznání vysokoškolského vzdělání nebo jeho části v České republice:
  1. MŠMT , jestliže Česká republika je vázána mezinárodní smlouvou se zemí , kde je zahraniční vysoká škola zřízena a uznána a toto ministerstvo je touto mlouvou k uznání zmocněno,
  2. v ostatních případech rektor MU, jestliže MU uskutečňuje obsahově obdobný studijní program v porovnání s programem, který absolvoval na zahraniční vysoké škole žadatel o uznání.
  1. V pochybnostech určí příslušnost MU k uznání ministerstvo nebo rozhodne o uznání absolvovaného zahraničního studia nebo jeho části samo.
  2. Podklady, které je třeba předložit k žádosti o uznání a podmínky, za nichž může být příslušné osvědčení vydáno, stanoví ust. §§ 89 a 90 zákona.
  3. Podklady pro rozhodnutí rektora MU v případech dle bodu l, písm. b/ tohoto článku zajistí na žádost rektora děkan fakulty, na níž se uskutečnuje obsahově obdobný studijní program.

Čl. 36

Stipendia

  1. Studentům MU mohou být přiznána stipendia.
  2. Podmínky, za nichž mohou být studentům MU a případně i ostatním osobám přiznána stipendia hrazená z dotace ze státního rozpočtu pro MU / srov. ust. § 18 zákona/, určují ustanovení § 91 odst. 2,3 a 5 zákona.
  3. Zásady pro poskytování stipendií studentům v souladu se zákonem stanoví "Stipendijní řád MU", jakožto vnitřní předpis /srov. § 17, odst. l písm. g/ zákona/. Bližší podrobnosti týkající se přiznávání stipendií stanoví stipendijní řády jednotlivých fakult, jakožto jejich vnitřní předpisy.

Část IX.

Symboly MU a její akademické obřady

Čl. 37

Insignie , taláry

  1. Vnějším výrazem důstojnosti, pravomoci a odpovědnosti rektora prorektorů, děkanů a proděkanů MU / dále jen "akademičtí funkcionáři"/ při slavnostních příležitostech jsou akademické insignie univerzity a jejích fakult / akademická žezla, řetězy/ a taláry.
  2. "Pravidla pro užívání akademických insignií a talárů a pro konání akademických obřadů na MU", tvoří přílohu čís.9 tohoto statutu .
  3. Dokumentace insignií je uložena v Archívu MU.

Čl. 38

Akademické obřady

  1. Rektor a děkani jsou uváděni do svých funkcí zpravidla slavnostní inaugurací, za účasti členů příslušné akademické obce a pozvaných hostí. Při této příležitosti rektor a děkan prosloví inaugurační řeč.
  2. Průběh slavnostní promoce při udělování čestné vědecké hodnosti doktora věd / "doctor honoris causa"/ stanoví ad hoc vědecká rada MU / srov. § 8, bod 4 tohoto statutu/.
  3. Imatrikulace je slavnostní akt přijetí studentů do stavu posluchačů univerzity.
  4. Promoce je slavnostní akt, při kterém akademičtí funkcionáři odevzdají absolventům všech druhů studia diplom o udělení příslušného titulu.
  5. Pořad inaugurace a slavnostních imatrikulací a promocí stanoví rektor v Pravidlech dle čl. 37 odst. 2 tohoto statutu.
  6. Imatrikulační a promoční sliby studentů a absolventů /sponze/ jsou uvedeny ve statutech fakult.

Čl. 39

Čestné vědecké hodnosti a tituly,medaile a ceny

  1. Univerzita uděluje svým zaměstnancům a jiným osobám, které se zasloužily o rozvoj univerzity, významně přispěly k rozvoji vědy a obecné vzdělanosti, čestné vědecké hodnosti a tituly / "doctor honoris causa" - D.h.c., příp. "emeritní profesor"/, medaile a ceny univerzity.
  2. K udělení čestné vědecké hodnosti doktora věd /"Doctor honoris causa"/, za splnění podmínek ust. § 8, odst. 4 statutu, lze navrhnout vynikající osobnost , zahraniční nebo českou, jejíž tvůrčí přínos k rozvoji vědy a kultury je mezinárodně uznáván.
  3. K udělení čestného titulu " emeritní profesor", lze za splnění podmínek § 8, dost. 4 statutu, navrhnout zasloužilého profesora univerzity, po skončení jeho pracovně-právního vztahu k MU.
  4. Tato ocenění, na návrh VR příslušné fakulty , po schválení ve VR MU, uděluje jménem MU zpravidla rektor.
  5. Udělení čestných titulů nezakládá žádné majetkové nároky a jejich odejmutí se řídí obdobnými pravidly jako u řádných profesorů.
  6. Bližší podrobnosti o udělování čestných titulů a dalších ocenění , stanoví zvláštní směrnice, příp. další interní předpisy MU.

Část XI

Společná, přechodná a závěrečná ustanovení

Čl.40

Úřední desky

  1. MU a každá její fakulta má svou úřední desku.Nestanoví-li tak vnitřní předpis MU něco jiného , vyvěšují se na úřední desce univerzity písemnosti týkající se celé univerzity a na úřední desce fakulty, písemnosti týkající se fakulty.
  2. Úřední deska musí být zřetelně označena a umístěna na dobře přístupném místě v budově rektorátu MU nebo děkanátu příslušné fakulty.
  3. Texty vyvěšené na úředních deskách se zpřístupňují rovněž prostřednictvím elektronické sítě MU /internet/.

Čl. 41

Přechodná ustanovení

  1. Studenti - cizinci, kteří zahájili studium na MU do l.l.1999 a ve studiu řádně pokračují, dokončí studium na MU za dohodnutých podmínek v řádně uzavřených smlouvách.

Čl.42

Závěrečná ustanovení

  1. Tento statut byl schválen AS MU dne .....a registrován z úrovně MŠMT dne ...pod čj. .......
  2. Součástí tohoto statutu , který je ve smyslu § 17 odst. l, písm. a/ zákona základním vnitřním předpisem MU jsou tyto přílohy:

čís. 1: Způsob projednávání a přijetí návrhu kandidáta na funkci rektora nebo na odvolání rektora

čís. 2: Organizační struktura MU

čís. 3: Seznam akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na MU, včetně jejich typu, formy výuky a standartní doby studia

čís. 4: Podmínky pro přijetí ke studiu a způsob podávání přihlášek a průběh studia"

čís. 5: Seznam akreditovaných oborů, ve kterých je MU oprávněna konat habilitační řízení nebo řízení ke jmenování profesorem

čís. 6: Poplatky spojené se studiem

čís. 7: Podmínky studia v rámci celoživotního vzdělávání

čís. 8: Další věci, které jsou v souladu s ust. par. 24 odst. 2 zákona svěřeny fakultám k obstarávání jménem MU

čís. 9: Pravidla pro užívání akademických insignií a pro konání akademických obřadů na MU

3/ Seznam ostatních vnitřních předpisů, jejichž vydání stanoví statut po schválení v AS MU a registraci z úrovně MŠMT:

- Volební a jednací řád AS MU

- Jednací řád vědecké rady MU

- Způsob rozdělování finančních prostředků na jednotlivé součásti MU

- Řád výběrového řízení pro obsazování míst akademických a dalších pracovníků MU"

- Vnitřní mzdový předpis pro akademické pracovníky MU

- Vnitřní mzdový předpis pro neakademické pracovníky MU

- Stipendijní řád MU

- Pravidla hospodaření MU

4/ Statut univerzity a statuty jejích fakult a další vnitřní předpisy MU a fakult jsou uloženy na rektorátě MU a na děkanátech fakult.

Čl. 43

Platnost statutu

  1. Tento statut nabývá platnosti dnem schválení v AS MU, a účinnosti dnem registrace MŠMT ČR .
  2. Zrušuje se statut MU ze dne 11.3.1991 se všemi změnami a doplňky .

................................. ................. ................

předseda AS MU rektor MU

- - - - -

- - - - -

webmaster@senat.muni.cz Změna kódování